Over ons2018-11-01T13:52:24+00:00

Keizer Kliniek biedt moderne medisch specialistische zorg op het gebied van vaatproblemen, darmklachten, bekkenbodemklachten, wondzorg en liesbreuken. Ook kunt u bij Keizer Kliniek terecht als uit het bevolkingsonderzoek darmkanker blijkt dat vervolgonderzoek nodig is. Keizer Kliniek kenmerkt zich door een multidisciplinaire aanpak. Zo nodig kijken meerdere specialisten uit verschillende vakgebieden tegelijkertijd naar uw probleem. Samenwerken zit ons in het bloed. Ook met zorgaanbieders buiten Keizer Kliniek.

Patiënt centraal

Patiënt centraal, dat klinkt als een open deur. Dit zegt bijna elke zorginstelling. Waaruit blijkt dan dat Keizer Kliniek u als patiënt écht centraal stelt?
Wij bieden onze zorg aan in een moderne omgeving, met goed opgeleide dokters, vriendelijk personeel, moderne apparatuur en een gastvrije ontvangst. De meeste diagnostiek en zorg vindt plaats binnen Keizer Kliniek. Heeft u toch hoog-specialistische zorg nodig, bijvoorbeeld in een academisch ziekenhuis? Dan hebben we afspraken gemaakt, zodat u hier snel terecht kunt. We werken uitstekend samen met andere zorgaanbieders. Ons uitgangspunt is dat iedere patiënt recht heeft op de beste zorg.

Kwaliteit gegarandeerd

Keizer Kliniek heeft al meer dan twaalf jaar ervaring als zelfstandig behandelcentrum (ZBC). We voldoen aan de strengste kwaliteitskeurmerken en zijn transparant over onze werkwijze en resultaten. Huisartsen kunnen ons gemakkelijk bereiken voor overleg. Patiënten die zijn doorverwezen, kunnen snel bij ons terecht.

Geschiedenis

In 2005 besluit gastro-intestinaal chirurg Arthur Gerritsen van der Hoop om vanuit het LUMC in Leiderdorp een bekkenbodemkliniek te beginnen. Het betekent de start van Keizer Kliniek. In zijn team werken een MDL-arts, uroloog, gynaecoloog en chirurg. Zijn visie: meer tijd en aandacht voor de patiënt vrijmaken door een multidisciplinair team te laten werken in een efficiënte en effectieve organisatie rond één thema, in dit geval bekkenbodemproblemen. Deze manier van werken is nog steeds het fundament waarop Keizer Kliniek haar zorg aanbiedt.

Drie locaties

In 2007 gaat een tweede locatie in Assen van start. In 2009 verhuist de locatie in Leiderdorp naar Voorschoten. In 2012 gaan beide klinieken voor meer herkenbaarheid verder onder één naam: Keizer Kliniek. In 2013 komt daar een derde locatie in Den Haag bij. En in 2014 neemt Keizer Kliniek deel als partner van het Bevolkingsonderzoek Darmkanker en is inmiddels uitgegroeid tot het grootste screeningscentrum van Nederland.

Digitale ruggengraat

Keizer Kliniek werkt met vooraanstaande (academische) ziekenhuizen samen en is daarnaast partner van het RIVM (Bevolkingsonderzoek Darmkanker). En, daar draait het uiteindelijk om, er zijn inmiddels meer dan 50.000 patiënten behandeld.

Naast de focus op uitstekende patiëntenzorg, staat bij Keizer Kliniek de ICT centraal. Om de efficiency in de processen te vergroten heeft de kliniek vanaf dag één een eigen ICT-afdeling; de digitale ruggengraat van de medische en organisatorische bedrijfsvoering.

Elektronisch patiënt dossier, medische applicaties, patiëntplanning, facturatie naar Vecozo, klant contact centrum, patiënt- en medewerkersportaal zijn twaalf jaar lang uitvoerig ontwikkeld, getest, gebruikt en geoptimaliseerd.

In 2017 is CNS Connect ontstaan om verdere ontwikkeling van deze ICT toepassingen mogelijk te maken.